40 novih tramvaja
za održiviji
PROMET

40 novih tramvaja za održiviji PROMET

Nakon što 15 godina nije kupljen nijedan novi tramvaj, mi smo kupili 40 novih tramvaja!

Nakon što 15 godina nije kupljen nijedan novi tramvaj, mi smo kupili 40 novih tramvaja!

Dva su već stigla, a do kraja godine bit će ih isporučeno ukupno 20 (financirani su iz EU fondova, a Grad Zagreb plaća PDV). Tijekom iduće godine stići će dodatnih 20 tramvaja koji su već ugovoreni, a Grad trenutno čeka raspisivanje natječaja kako bi njihov trošak refundirao iz EU fondova. I to nije sve: u pripremi je nabava još 40 dužih tramvaja. Kako bismo prebrodili period čekanja do isporuke novih, kupili smo i 11 kvalitetnih rabljenih tramvaja (6 ih je u prometu).

Započeli smo radove na prvom širenju tramvajske mreže u gotovo 25 godina:

  • gradi se 2,25 km tramvajske pruge po Sarajevskoj (Novi Zagreb), čime 35.000 Zagrepčana dobiva tramvajsku prugu u neposrednoj blizini mjesta stanovanja
  • uskoro kreće i izgradnja 3,7 km tramvajske pruge po Heinzelovoj i Radničkoj do Savišća
Rekonstrukcija Sarajevske
Rekonstrukcija Sarajevske

Ulažemo u zapuštenu tramvajsku infrastrukturu:

  • obnavljaju se skretnice
  • po prvi put se obnavljaju sve ispravljačke stanice
  • obnovili smo okretište Mihaljevac.

Nabavljamo i autobuse:

  • nabavljeno je i prometuje 65 novih autobusa
  • krajem 2024. započela je isporuka i 60 kvalitetnih rabljenih autobusa (dosad isporučena 54)
  • u postupku nabave je još 60 rabljenih autobusa
  • u pripremi: dokumentacija za nabavu do 70 novih električnih autobusa.

Zašto je važno unaprijediti javni prijevoz: dugoročno je potrebno preokrenuti trend rasta broja osobnih automobila (od 2013. do 2023. taj broj je porastao za gotovo sto tisuća, s oko 283.000 na oko 380.000, što je povećanje od 34 %), a to je moguće postići ponajprije ulaganjem u kvalitetan javni prijevoz i druge oblike održive mobilnosti.

Gotovo 40 % Zagrepčana sada ima besplatan prijevoz ZET-om:

  • uveli smo besplatan javni prijevoz za starije od 65 (ukupno 160.000 korisnika)
  • to pravo sada imaju i djeca i mladi do 18 godina (120.000 korisnika)
  • značajno smo proširili pravo na besplatan prijevoz za osobe s invaliditetom (s 10.500 na 28.000 korisnika

Automatiziramo semafore za veću protočnost prometa

Na Centar za upravljanje prometom spojeno je više od 100 semafora, a ove godine planira se spajanje još njih 100 i tako svake godine dok se ne spoji svih 486.

Zašto je to važno: povezivanje semafora na Centar za upravljanje prometom omogućuje prilagodbu svjetlosnih signala ovisno o potrebi čime će promet na raskrižjima postati protočniji. Pri tome se prioritizira javni prijevoz, pa će sve to pridonijeti smanjenju gužvi, skraćenju vremena putovanja i smanjenju emisija štetnih plinova i buke. 


Uvodimo i dinamičko upravljanje prometom uz promjenu smjera vožnje jedne prometne trake u vršnim opterećenjima:

  • podvožnjak Dubravica realiziran
  • u planu: ulica Ribnjak i segment Vukovarske.

Oslobađamo parkirna mjesta i olakšavamo parkiranje stanarima

Uveli smo blokovsko parkiranje kako bi se olakšalo parkiranje bliže adresi stanovanja i destimuliralo kratke vožnje automobilom. Dodatno:

  • oslobođeno je više od 800 parkirnih mjesta, od čega je više od 300 bilo pod terasama, a više od 500 rezervirano za korisnike čije je pravo korištenja tih parkirnih mjesta sada revidirano
    • nastavljamo i dalje oslobađati parkirna mjesta za građane 
  • ispod Paromlina (kod Lisinskog) gradimo javnu garažu s oko 350 mjesta te projektiramo javnu garažu u Klaićevoj s 800 parkirališnih mjesta
  • ukinuto je pravo na povlaštenu parkirnu kartu vlasnicima nekretnina koji nisu stanari, a vrijeme naplate u 1. zoni je produženo te je postrožena kontrola vremenskog ograničenja (što povećava rotaciju).
Oslobađamo parkirna mjesta i olakšavamo parkiranje stanarima

Ulažemo u nove prometnice i obnovu mostova

Sve zagrebačke bolnice nalaze se sjeverno od Save, zato je izuzetno bitno da mostovi budu obnovljeni i otporni na potres. Stoga smo u obnovu mostova preko Save u ovom mandatu uložili gotovo 30 milijuna eura (Jadranski, Most slobode, Most mladosti, Domovinski, Savski most). Uz to:

  • produžujemo Branimirovu i Kolakovu s ciljem rasterećenja Dubrave i Sesveta (izgrađena je 1. faza Branimirove, uskoro kreće nabava za izgradnju dionice od Ulice Ivana Ančića do Varaždinske, a preprojektirana je i dionica od Brestovečke do Ančićeve. U pripremi je i produženje Kolakove.)
  • gradimo novi južni ulaz u grad: produžetak Sarajevske
    • na njega se nadovezuje projekt Hrvatskih autocesta: novi cestovni vijadukt preko Ranžirnog kolodvora i spoj do obilaznice
  • kompletno smo obnovili Aleju Matije Ljubeka (6,3 km) i Sljemensku cestu (16 km), što je najvećim dijelom financirano iz Fonda solidarnosti EU
  • ove godine počet ćemo izgradnju novog podvožnjaka na zapadu grada, podvožnjaka Medpotoki ispod Aleje grada Bologne
Podvožnjak Medpotoki
Podvožnjak Medpotoki
  • u pripremi: izgradnja cestovnog i tramvajskog mosta sa zapadne strane Jaruna 
    • ciljevi: rasterećenje prometnica na zapadu grada i Jadranskog mosta te povezivanje s budućom bolnicom u Blatu
  • u pripremi: izgradnja nove Šarengradske ulice, paralelne sa Savskom, od Vukovarske do Jadranskog mosta
    • ciljevi: rasterećenje Savske i bolja protočnost tramvajskog prometa.
Širimo biciklističku infrastrukturu i pješačke zone

Širimo biciklističku infrastrukturu i pješačke zone

  • izgradili smo dvosmjernu biciklističku stazu u sklopu projekta Istočne magistrale, ispod nadvožnjaka željezničke pruge od Svetica do Zavrtnice (1,2 km)
  • izgradili smo V. fazu biciklističke staze Greenway uz Savu (Savski most – Blato, južna obala)
    • u izgradnji je VI. faza (uređenje krune nasipa na obje obale Save, od Savskog mosta do Mosta mladosti - 4,6 km na sjevernoj i 4,9 km na južnoj obali)
  • uređena je dvosmjerna biciklistička staza na Aleji Matije Ljubeka uz jezero Jarun (6,3 km)
  • SRC Jarun je pretvoren u pješačko-rekreativnu zonu bez automobila
  • izvedena je obostrana biciklistička staza na Jarunskoj ulici (3,6 km)
  • izvedene su obostrane biciklističke trake na sjevernoj strani Trga Republike Hrvatske i u Masarykovoj
  • Masarykova, Stara Vlaška i tzv. Mala Martićeva pretvorene su u nove pješačke zone (za uređenje stare Vlaške izabrano je idejno urbanističko-arhitektonsko rješenje za trajno uređenje)

Prave promjene

10 VELIKIH PROJEKATAkoji iz temelja mijenjaju Zagreb. Nabolje. 28 novih, dograđenih i obnovljenih‍VRTIĆA I ŠKOLAza bolji odgoj i obrazovanje 4 godine TRANSPARENTNOSTI, 0 afera 40 novih tramvajaza održivijiPROMET Za bolji JAVNI PROSTOR, za bolji i obnovljeni GRADSKI PROSTOR Trostruko veća ulaganja u SPORT Zagrepčani odvajaju OTPAD duplo više nego ranije KULTURA putuje zagrebačkim kvartovima Zagreb - grad kojiS KRBI

Podržite nas u osvajanju drugog
mandata u Zagrebu!

DONIRAJ!

Što biste htjeli vidjeti u iduće 4 godine u Zagrebu?

ISPUNI ANKETU