Odmah po preuzimanju upravljanja Gradom Zagrebom započeli smo sanaciju posljedica dugogodišnjeg koruptivnog upravljanja i nakupljenog proračunskog deficita zbog kojeg je Grad bio pred blokadom i bankrotom.
Unutarnji ustroj i organizaciju uprave karakterizirali su negativna reputacija nepotističkog i netransparentnog zapošljavanja, kao i brojna savjetnička mjesta čije je postojanje bilo teško opravdati. Dugo se nije vodila briga o prepoznavanju rada i zalaganja zaposlenica i zaposlenika te razvoju njihovih karijera, niti su sankcionirani nekolegijalnost, nerad i neprofesionalnost. To smo promijenili.
Odmah po preuzimanju uprave, pokrenuli smo restrukturiranje smanjivši broj gradskih ureda s 27 na 16, a broj nepotrebnih rukovodećih mjesta za 40 %. U više smo navrata reorganizirali pojedine urede s ciljem veće efikasnosti i optimizacije rada, te smo mijenjali interne propise kako bismo prepoznavali i valorizirali zalaganje službenica i službenika. Uveli smo transparentne i konkurentne javne natječaje za zapošljavanje, te pokrenuli revitalizaciju uprave brojnim novim zapošljavanjima, uključujući zapošljavanja mladih osoba koje kao vježbenice i vježbenici stječu prvo radno iskustvo u upravi. Unaprijedili smo odnose sa sindikatima, obnovili većinu zajedničkih obveza iz kolektivnih ugovora i u više navrata povećali plaće službenicama i službenicima, koje su u našem mandatu prosječno narasle oko 25 %.
U drugom mandatu cilj nam je nastaviti unapređivati efikasnost gradske uprave kako bi što bolje odgovarala na potrebe građanki i građana. Isto tako, učinit ćemo Grad Zagreb poželjnim poslodavcem i privlačiti najbolje kadrove iz svih područja. U tu svrhu:
Upravljanje Gradom temeljimo na savjesnom financijskom poslovanju i transparentnosti. Grad Zagreb je od 2023. počeo javnosti prikazivati proračun na 4. razini detaljnosti, iako Zakon obavezuje samo na 2. razinu. Od siječnja 2024., putem nove mrežne aplikacije Transparentnost, Grad Zagreb je postao najveći sustav u državi koji javnosti pruža informacije o svim isplatama iz proračuna. U 2023. predstavili smo i antikorupcijsku platformu Zviždač kroz koju se zaprimaju anonimne prijave o nepravilnostima poslovanja.
Započeli smo uvođenje gradske riznice, jedinstvenog računovodstveno-informacijskog sustava koji podiže transparentnost gradskog proračuna. U prvoj fazi Grad je uveo centralni obračun plaća, a trenutno je u procesu uvođenje jedinstvenog računovodstvenog modula (ERP). Treća faza će biti uvođenje informacijskog sustava za upravljanje planom nabave, postupcima javne nabave, okvirnim sporazumima, ugovorima, narudžbenicama i jednostavnom nabavom, kao i svom pratećom dokumentacijom.
U trenutku kada smo preuzeli upravljanje, Grad je na računu imao 4 milijuna eura. Nedovoljno za isplatu plaća gradskim službama. U rekordnom roku saniran je proračunski deficit od 185 milijuna eura koji je prethodna vlast gomilala zadnjih pet godina svog mandata – uz obavezu da ga iduća gradska vlast sanira u naredne četiri godine. Mi smo to učinili u manje od tri godine.
Naslijedili smo i šestomjesečno kašnjenje plaćanja troškova održavanja gradskim ustanovama poput škola, vrtića i domova. Praksu kašnjenja u plaćanjima troškova gradskim ustanovama vrlo brzo smo dokinuli, a potom smo i višestruko povećali izdvajanja za tekuće i investicijsko održavanje tih ustanova. Isto tako, nakon što smo anulirali zatečena kašnjenja u plaćanjima dobavljačima i izvođačima, prepolovili smo i rokove plaćanja sa 60 na 30 dana kako bismo Grad učinili konkurentnijim u postupcima javne nabave.
Nakon 13 godina Gradu Zagrebu je vraćen investicijski kreditni rejting, a u protekle tri godine kreditni rejting je dizan u čak sedam navrata. Gradska uprava je po prvi put ostvarila suradnju s ključnim javnim financijskim institucijama poput Europske investicijske banke na sufinanciranju kapitalnih projekata u područjima zelene i energetske tranzicije te digitalizacije.
Iz sredstava EU-a Grad Zagreb je u 2023. povukao 143 milijuna eura, što je skoro 5 puta više u odnosu na do tada rekordnu 2019. godinu kada je povučeno oko 30 milijuna eura.
Zaustavili smo rasprodaju bivših industrijskih prostora u gradskom vlasništvu (Gredelj, Paromlin i Zagrepčanka) koje je prethodna vlast u proračunu za 2021. godinu predvidjela za prodaju kako bi sanirala deficit i dugove. Mi smo deficit i dugove sanirali bez prodaje nekih od najvrednijih prostora za budući razvoj grada i započeli smo njihovu pažljivu prenamjenu: izgradnja knjižnice i kulturno-društvenog centra Paromlin najveći je kapitalni projekt u ovom mandatu i uvertira u privremeno otvaranje Gredelja za javno korištenje i potrebe građana i građanki.
Prekinuli smo dugogodišnju praksu rasprodaje gradskih stanova, koja je ozbiljno smanjila stambeni fond i ograničila kapacitete Grada da osigura pristupačno stanovanje svojim građankama i građanima.
Izmijenili smo gradske odluke kojima se regulira zakup gradskih poslovnih prostora kako bi se uredili ugovorni odnosi i ostvarili veći prihodi u gradskom proračunu. Zakup gradskih poslovnih prostora i dalje je pristupačan, a pri utvrđivanju zakupnina vodi se računa o specifičnim potrebama deficitarnih obrta. Dokinuli smo praksu privilegiranja nekih poslovnih subjekata koji su zakupljivali vrhunske lokacije za sitne novce.
S ciljem povećanja transparentnosti upravljanja imovinom Grada Zagreba, izradili smo i objavili Katalog gradskih nekretnina u kojem su vidljivi i kvalitetno grafički prikazani stanovi, garaže i poslovni prostori kojima upravlja Grad Zagreb. Po prvi puta jednostavno se može provjeriti tko koristi neki stan ili poslovni prostor, a pravni subjekti sada lako mogu vidjeti koji su gradski prostori dostupni za najam.
Transparentno upravljamo ne samo financijama, nego i javnim prostorom u kojem se odvija život grada.
Advent više nije leglo korupcije. Dok su akteri bivše vlasti uhićivani zbog malverzacija s kućicama, mi smo uveli transparentan javni natječaj, što Gradu sada donosi i mnogo veće prihode.
S Trga bana Josipa Jelačića uklonili smo prodajne manifestacije, a uklanjanjem reklama s tramvaja, vratili smo im prepoznatljivu plavu boju. Ograničili smo površine reklamnih panoa i započeli uklanjanje više stotina onih ilegalno postavljenih.
Vratili smo terase kafića u održive okvire. Sada mogu zauzimati maksimalno tri parkirališna mjesta po cijeni koja je izjednačena s onom rezerviranog parkirališnog mjesta, čime smo oslobodili 300 parkirališnih jedinica.
Stali smo na kraj netransparentnoj dodjeli rezerviranih parkirališnih mjesta, za koje mnogi od korisnika u gradski proračun nisu uplaćivali ni euro.