Pokrenuli smo veliki razvojni ciklus temeljen na kapitalnim ulaganjima u 10 strateških projekata. Ulaganja u 2025. u objekte poput škola, vrtića, sportskih dvorana, kina, stadiona, knjižnica, ambulanta, tramvajskih pruga i domova za starije iznosit će 333 milijuna eura, što je čak osam puta više nego u 2021., zadnjoj godini mandata bivše uprave.
Započeli smo revitalizaciju bivšeg industrijskog kompleksa Paromlin, koju se obećavalo više od 40 godina. Kad smo preuzeli upravljanje Gradom zatekao nas je proračun prema kojem je bivša gradska vlast planirala prodati zemljište Paromlina. Uskoro će ovaj zapušteni prostor u centru biti pretvoren u novo središte društvenog i kulturnog života grada.
Dom sportova, ključni gradski sportski infrastrukturni objekt, zbog dugogodišnjeg neulaganja i velikih oštećenja u potresu, zahtijeva cjelovitu rekonstrukciju. Rekonstrukcija zgrade izgrađene 1970-ih godina izuzetno je kompleksna i odvija se u 3 faze. U prvoj fazi obuhvaćena je sanacija dvorana 1, 3 i 4 te uklanjanje i ojačanje krovne konstrukcije. U drugoj fazi bit će rekonstruirana dvorana 2, a u trećoj fazi predviđena je kompletna energetska obnova zgrade kao i cjelovito uređenje interijera.
Realizacija ovog projekta obećavalo se više od dva desetljeća, a mi smo u lipnju 2024. započeli njegovu gradnju. Bit će to ne samo sportski bazen, već zapadnom dijelu Zagreba prijeko potreban multifunkcionalni prostor. Moderno kupalište sadržavat će veći sportsko-rekreacijski bazen, manji edukacijsko-rehabilitacijski bazen, saunu i wellness zonu, tribine za 300 gledatelja te korektivnu dvoranu.
Proširenje i rekonstrukcija učinit će Sarajevsku cestu novim južnim cestovnim ulazom u grad. No, još i važnije, tramvajska pruga po Sarajevskoj bit će prvo proširenje mreže nakon gotovo 25 godina. Osim pruge, Sarajevska će imati tri kolne trake u svakom smjeru te obostranu pješačku i biciklističku stazu.
Proširenje Sarajevske ceste dio je naših velikih investicija u cestovne koridore kako bismo smanjili prometne gužve. Ova prometnica je ključna za povezivanje grada s obilaznicom preko Ranžirnog kolodvora, što će značiti puno brži i učinkovitiji promet na južnom ulazu u grad.
Uz već započeti i dijelom realizirani produžetak Branimirove (izgradili smo 1. fazu, a uskoro kreće izgradnja i druge), pripremamo i izgradnju produžetka Kolakove ulice. Realizacijom ovih prometnica, Sesvete će dobiti važnu sjevernu obilaznicu čime će se značajno smanjiti promet kroz središte Sesveta. Dubrava će dobiti zatvoreni prometni prsten kojeg čine Branimirova, Kolakova, Avenija Gojka Šuška i Mandlova. Ovim zahvatom će se u budućnosti omogućiti bolje oblikovanje središnje prometne osi koju čine Avenija Dubrava i Zagrebačka u Sesvetama na način da se prednost daje javnom prometu i da se izvedu šire pješačke i biciklističke staze.
Grad Zagreb u svom fondu ima oko 6.500 stanova, koji se našom odlukom više ne prodaju i sada idu isključivo u socijalni i priuštivi najam. Postojeće jedinice nisu dostatne za trenutne potrebe, stoga u Podbrežju gradimo još gotovo 300 stanova za oko 1.000 ljudi. Stanovi će se moći unajmiti po priuštivim cijenama, a socijalno ugroženim sugrađanima stanovi će biti dostupni uz zaštićenu najamninu.
Nakon 50 godina, do jeseni 2026. Zagreb će dobiti nov, moderan stadion. Stadion u Kranjčevićevoj služit će mnogim zagrebačkim sportskim klubovima. Projektom je predviđen i novi trg uz Kranjčevićevu sa 150 novih stabala te parkirna mjesta uz istočnu stranu stadiona. Radi se o kompletnoj obnovi i nadogradnji novih, potpuno natkrivenih tribina uz široke ulaze za posjetitelje. Kapaciteti stadiona proširuju se s 5.350 na 11.163 mjesta.
Zajedno sa Sarajevskom, Heinzelova predstavlja prvo proširenje tramvajske mreže nakon gotovo 25 godina. Pruga će biti sagrađena u središnjem pojasu Heinzelove i Radničke u približnoj dužini od 3,7 km. Prije izgradnje tramvajske pruge, predviđena je i velika rekonstrukcija kanalizacijskih kolektora koji su građeni između 1920. i 1950.
Stari projekt obnove, donesen za mandata bivše uprave, trebalo je izmijeniti i prilagoditi suvremenim potrebama prikazivanja filmova. Pored toga, sondiranje konstrukcije pokazalo je da je oštećenje zgrade veće nego što se mislilo. Novi projekt obnove je u fazi pokretanja javne nabave za izvođača, a predviđeni rok za izvedbu radova je 18 mjeseci.
Podvožnjak će riješiti prometne probleme na zapadnom dijelu Zagreba koji desetljećima trpi prometnu paralizu, najvećim dijelom zbog željezničke pruge koja razdvaja četvrti Stenjevec i Podsused-Vrapče na sjever i jug. Radovi obuhvaćaju spuštanje Ulice Medpotoki podvožnjakom ispod Aleje Bologne i željezničke pruge te njezino produljenje do Samoborske ceste na jugu. Cesta će imati dva prometna traka u svakom smjeru te biciklističke i pješačke staze.